WYMIANY ROZRZĄDU
W ofercie mechaniki pojazdowej proponujemy wymiany rozrządu w samochodach japońskich. Serwis obsługuje każdy model marki Mazda, Suzuki, Mitsubishi oraz Subaru. Dysponujemy bazą części zamiennych, odpowiednimi narzędziami i wiedzą, co pozwala nam na sprawną diagnostykę oraz naprawy awarii.
Eksploatacja rozrządu i przeglądy – zalecenia producentów
Producenci aut japońskich stosują zarówno paski, jak i łańcuchy rozrządu. Elementy te odpowiadają za przeniesienie siły z wału napędowego na wałki. Dobry stan podzespołów bezpośrednio wpływa na pracę silnika, dlatego nie można ignorować konieczności regularnych przeglądów.
Producenci w książkach serwisowych zalecają wymiany pasków rozrządu średnio co 5 lat lub 90 tys. km. W starszych samochodach czas ten skraca się jednak do około 60-70 tys. km. Pilnowanie terminów jest bardzo ważne, ponieważ przetarcia paska rozrządu nie dają objawów, które kierowca mógłby szybko wychwycić. Nawet doświadczony mechanik nie jest w stanie wizualnie w 100% ocenić stanu paska.
Przetarty pasek rozrządu często prowadzi do uszkodzenia zaworów, tłoków i głowicy silnika. Jego pęknięcie w czasie jazdy jest bardzo niebezpieczne, ponieważ prowadzi do uszkodzenia tłoków silnika i całkowitego uszkodzenia jednostki napędowej. Do takiej sytuacji nie warto dopuścić ze względu na niebezpieczeństwo. Nawet, gdy awaria nie spowoduje wypadku, należy mieć na względzie, że koszty wymiany silnika są bardzo wysokie.
Ważne jest, aby pasek rozrządu wymienić po zakupie używanego samochodu.
Zakres usług serwisowych
Podstawą oferty jest wymiana pasków i łańcuchów rozrządu. Oceniamy również stan innych części i w razie potrzeby dokonujemy ich wymiany.
Naprawa może objąć m.in. wymianę:
• rolek napinających
• rolek prowadzących
• uszczelniaczy wałków rozrządu
• uszczelniaczy wału korbowego i innych części
W niektórych przypadkach weryfikowana jest także pompa wody pod kątem działania łożyska oraz szczelności. W autach japońskich jest ona jednak oddzielnym mechanizmem, a nie elementem rozrządu, dlatego nie zawsze konieczna jest jej wymiana.
Kompleksowy serwis rozrządów Mazda, Suzuki, Mitsubishi i Subaru w Warszawie – fachowa praca, elastyczne zasady obsługi Klienta.